فك رموز فشل أكبر مشروع لمقاطعة الانتخابات
وأظهرت المشاركة الحماسية للشعب الإيراني في انتخابات المجلس الإسلامي والخبراء فشل العدو في الدفع بمشروع مقاطعة الانتخابات، وهو المشروع الذي تم تنفيذه منذ فترة طويلة بتكتيكات إعلامية مختلفة. |
وكالة مهر للأنباء، المجموعة الدولية: انتخابات الولاية الثانية عشرة للمجلس الإسلامي والسادسة انعقدت دورة مجلس خبراء القيادة في جميع أنحاء إيران يوم الجمعة 11 مارس؛ انتخابات شارك فيها أكثر من 25 مليون شخص مؤهل ونسبة المشاركة في هذه الفترة الانتخابية 41%.
وكانت نتيجة هذه الجولة من الانتخابات مشابهة إلى حد كبير للدورة الـ11 للمجلس الإسلامي عام 2018. في السنوات الأربع الأخيرة، بذل العدو، مستخدماً مختلف أدواته وذراعه الإعلامي من جهة، وخلق الاختناقات والعقوبات الاقتصادية من جهة أخرى، جهوداً كثيرة ولكن غير مثمرة لدفع مشروع تخييب آمال الشعب وتقليل المشاركة. ص>
استراتيجيات وسائل الإعلام المعارضة لتقليل المشاركة
في نفس الوقت الذي تشتد فيه حدة الانتخابات وفي وضع تتنافس فيه طبقات مختلفة من الناس في جميع أنحاء إيران، من القرى النائية إلى أكبر المدن الكبرى، وكان يتابعون بحماس البرامج والرسائل والخطب والإعلانات الخاصة بالمرشحين المطلوبين بطرق مختلفة، من البرامج المباشرة وجهًا لوجه والبرامج التلفزيونية إلى الفضاء الافتراضي، وتآمرت وسائل الإعلام الفارسية والناطقة باللغة الإنجليزية كالمعتاد.
هذه الوسائط من شبكة “إيران إنترناشيونال” المعروفة إلى “بي بي سي” و”صوت أمريكا” ووكالة أنباء “أسوشيتد برس” و”فرنسا” “وكالة الأنباء وغيرها. إن المواقع والشبكات الإخبارية المتوافقة مع السياسات الأمريكية الصهيونية، مثل كل الانتخابات السابقة التي جرت في الجمهورية الإسلامية الإيرانية خلال الـ 45 عامًا الماضية، أنفقت جزءًا كبيرًا من محتواها وبرامجها ووقتها وأموالها وطاقتها من قوتهم العاملة لتشويه أجواء الانتخابات الإيرانية العاطفية
با وجود اینکه طی چهار ماه اخیر بسیاری از رسانههای جهان بر اطلاعرسانی از تحولات اندوهناک جنگ غزه و جنایت بیسابقه صهیونیستها علیه مردم مظلوم فلسطین متمرکز شدهاند، رسانههای یاد شده که تحولات جنگ غزه را از زاویهای وارونه و با هدف حمایت از جنایتهای ضدبشری رژیم صهیونیستی به تصویر میکشند، بخشی از خبرهای خود با موضوع جنگ علیه غزه را کاهش دادند.
این رسانهها با هدف دوگانه تحریف افکار عمومی جهان از نسلکشی صهیونیستها از یک سو و نیز تخریب فضای انتخاباتی در ایران از سوی دیگر، در تقلا برای اثرگذاری بر فضای انتخاباتی ایران برآمدند.
گره زدن انتخابات ایران به ناآرامیهای سالهای قبل از جمله ترفندهایی بود که رسانههای معاند تلاش میکردند از آن برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی بهره برداری کنند.
همچنین مطرح کردن سوژههای تکراری نظیر تورم، گرانی و دیگر مشکلهای جاری در کشور که بخش قابل توجهی از آن ریشه در تحریمها و اقدامهای ظالمانه علیه جمهوری اسلامی دارد، از جمله ترفندهای دیگری بود که این رسانههای معاند با هدف سرد کردن فضای انتخاباتی در کشور مورد سوءاستفاده قرار دادند.
در آستانه انتخابات، گره زدن مسائل و مشکلهای مختلف در جامعه و کشور به انتخابات در شرایطی به عنوان خط خبری رسانههای معاند با هدف کاستن از شور و نشاط انتخاباتی دنبال میشد که اصولاً مهمترین هدف از برگزاری انتخابات در هر کشوری مشخص است.
مهمترین انگیزه و هدف مردم هر کشوری از قبیل ایران برای حضور پای صندوقهای رأی، کمک به حل مسائل و رقم زدن سرنوشتی بهتر از طریق خارج کردن افراد با توانمندی و اثرگذاری کمتر از صحنههای مهم تصمیمگیری، مدیریت و قانونگذاری و در مقابل، وارد کردن افرادی متعهدتر و کاردان با توانمندیهای بالاتر، افکاری خلاقانهتر و ایدههایی برتر است.
شکست بزرگترین پروژه تحریم انتخابات
پروژه بیسابقه تحریم انتخابات که از مدتها پیش توسط دشمنان خارجی و دنبالههای داخلی آنها طراحی شدهبود، درنهایت دیروز جمعه (۱۱ اسفند) با مشارکت حدود ۲۵ میلیونی مردم ناکام ماند .
رسانههای ضدانقلاب که تلاش داشتند مشارکت زیر ۲۰ درصد را رقم بزنند و در این مسیر طیف گستردهای از دولتهای خارجی و گروهکهای تروریستی را همراه کردهبودند، نتوانستند میزان مشارکت را از دور قبل کمتر کنند.
بنابراین در حالی که این کمپین مدعی بود مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ ایران بسیار پایین خواهد بود اما مشارکتی نزدیک به انتخابات ۱۳۹۸، آن هم بعد از یک جنگ روانی تمام عیار علیه ملت ایران در سال ۱۴۰۱ رقم خورد؛ موضوعی که نشان داد اولین برداشت از انتخابات باید شکست جریان ضد ایران باشد.
مردم ایران باوجود سیل تحریمها و نیز گلهمندیهای اقتصادی مشارکت پرشوری را رقم زدند و صفهای قابل توجه انتخابات حتی تا آخرین لحظات روز ۱۱ اسفند ادامه داشت.
مشارکت انتخاباتی در این دور تا حدی بالا بود که زمان رأیگیری سه بار تمدید شد و شب گذشته ساعت ۲۴ به وقت محلی پایان یافت.
بنابراین با وجود تمام ترفندها و توطئههای خارجی و داخلی، دیروز جمعه، سراسر ایران بار دیگر شاهد حضور پر شور و شعور مردم پای صندوقهای رأی برای انتخاب نمایندگان مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان رهبری بود و فتیله ماشین تبلیغات ضد ایرانی و ضد انقلاب اسلامی، تا انتخابات و بزنگاهی دیگر، به نشانه رسوایی دوباره پایین کشیده شد.
دشمن که با این ابزارها و شگردهای گوناگون سعی در القای نامشروع جلوه دادن نظام، ناکارآمدی مجلس، شکاف میان مردم و مسؤولان، تزریق یاس و ناامیدسازی داشت، شکست دیگری را در پرونده سیاه و قطور ۴۵ ساله خود ثبت کرد.
مهمترین پیامی که از انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال به جهان مخابره شد، این بود که مردم ایران باوجود گلهمندیهای اقتصادی و اجتماعی اما در مخالفت با جریان ضد ایران و شکست آن از بسیاری از مسؤولان و حتی گروههای سیاسی و انتخاباتی جلوترند.